معرفی محصول

چنانچه ذکرشد يک سيستم ICS بايد شامل اين دو ويژگي مهم باشد که در زير به شرح آن ميپردازيم:

  • ريموت سازي:معني ريموت سازي اين است که ما بتوانيم از يک ابزار ارتباطي اعم از يک راديو يا يک خط تلفن و يا هر گونه ابزار ارتباطي ديگر در يک نقطه ديگر به غير از محل خود آن ابزار بهره برده و تمامي امکانات آن را در اختيار داشته باشيم.
  • يکپارچه سازي: منظور از يکپارچه سازي اين است که ما بتوانيم تمامي ابزارهاي ارتباطي موجود را در کنار هم تجميع کرده و از طريق يک درگاه واحد همه آنها را کنترل کرده و عمليات کاربري را از طريق آن انجام دهيم

سامانه ICS به منظور تجمیع و ریموت نمودن ارتباطات بی­سیم و باسیم با ایجاد ارتباطات صوت و دیتا با انواع رادیو­ها و انواع خطوط تلفنی مطابق با استانداردهاي بين المللي می­باشد، بنحوی که تمام کانالهای رادیویی و سیمی متصل به این سامانه از طریق کنسولهای اپراتوری، قابل کنترل بوده و با استفاده از آن بهره برداری از سامانه های ارتباطی با استفاده از چند کنسول میسر می­باشد. هریک از کاربرها در صورت تایید توسطAdmin  و يا همان مدير شبکه، به تمامی امکانات لازم دسترسی دارند و با کانالهای رادیویی و خطوط تلفنی، به صورت محلی یا بصورت ریموت ارتباط برقرار می­نمایند.

امکانات

ازجمله مهمترین ویژگی­های این سامانه قابلیت شبکه‌پذیری سامانه­ها است، بگونه‌ای که تمامی سامانه­ها در یک شبکه واحد گسترده، توانایی مانیتورینگ یکدیگر و استفاده از خطوط و ظرفیت­های همدیگر را دارا مي‌باشند.

به طور کلي اين سامانه از دو بخش اصلي تشکيل شده است:

بخش اول )  سوئيچ ICS که تمامي ارتباطات را به صورت IP-Base  در اختيار کاربران قرار مي دهد. اين سامانه به گونه اي طراحي شده که نيازمندي هاي بخش کنترل فرماندهي را از نظر در دسترس بودن ، قابل اطمينان بودن و مهم تر از همه امنيت اطلاعات را فراهم مي کند. تمامي اين ارتباطات در يک شبکه امن اترنت به وسيله کنسول هاي کاربري در اختيار کاربران و مديران شبکه قرار مي گيرد. اجزاي اين بخش شامل زیر سیستم‌ها و کارتهای واسط ، جهت دسترسی و اتصال الکتریکال به خطوط تلفنی و رادیویی می‌باشند. همچنین سوییچهای اترنت و کارتهای تغذیه نیز شامل این بخش می‌باشند.

ics

بخش دوم ) کنسول هاي کاربري که در 2 مدل کنسول مديريت و کنسول اپراتوري طراحي و ساخته شده. مدل اول شامل کنسول مديريت مي باشد که به جهت مانيتورينگ شبکه، اعمال تنظيمات فرکانس هاي راديويي و مديريت ارتباطات صوتي و …  ايجاد شده و نوع دوم ، کنسول اپراتوري مي باشد که مخصوص اپراتورها طراحي شده که بوسیله آن امکان در اختیار گرفتن و استفاده از خطوط ارتباطی مهیا می‌شود. همچنین وضعیت این خطوط از نظر اینکه در حال استفاده‌اند یا خیر توسط نرم‌افزار قابل مشاهده می‌باشد. کنسول هاي اپراتوري در دو شکل کنسول نرم افزاري و کنسول سخت افزاري يا مکانيکي موجود مي باشند.

ماژول های تشکیل دهنده

ICS : ماژول سخت افزاری و نرم افزاری حاوی کلیه ارتباطات رادیویی، خطوط تلفنی آنالوگ و دیجیتال و VoIP. ماژول سخت افزاری مورد نیاز در این سامانه بگونه ای در نظر گرفته شده است که بصورت یک پکیج ارائه می شود. این پکیج شامل کارت های ماژولار ICS می باشد. ماژول ICS بعنوان هسته مرکزی این سامانه در بندهای فوق ارائه شده است.

Recorder : ماژول نرم افزاری ضبط کننده و پخش کننده کلیه اطلاعات حاوی صوت، کلیه اطلاعات پکت های با مفهوم در ارتباطات رادیویی و تلفنی، و کلیه رخدادهای مرتبط با عملکرد کاربران نرم افزار ICS (syslog) می باشد. بدیهی است یکی از حساس ترین بخش های این سامانه ضبط مکالمات می باشد. ماژول نرم افزاری رکوردر بگونه ای طراحی شده است که قادر است بصورت توزیع شده در شبکه مورد استفاده قرار گیرد. این نرم افزار به ذخیره کلیه بسته های صوتی و متنی با مفهوم پرداخته و کاربر با سطح دسترسی مشخص می تواند با مراجعه به نرم افزار مربوطه و با اعمال فیلتر های مناسب کلیه رخداد ها را بررسی و در صورت نیاز پخش کند.

GIS : این ماژول دارای سرور مرکزی بوده و در قالب نرم افزار تحت وب در اختیار مجموعه قرارداده می شود. این ماژول علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات نرم افزارهای AVL، قابلیت ارتباط با نرم افزار دیسپچر ICS را دارا بوده و امکان برقراری ارتباط با رادیو از طریق پنل وب نرم افزار GIS مهیا می باشد. برای مدیریت بهتر و برقراری یکپارچگی بین ماژول های فعال در این سامانه نرم افزار GIS بگونه ای طراحی شده است که قابلیت ارتباطی با رادیو را بعنوان دیسپچر ICS دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *